Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 66
Pokaż wszystkie komentarzeNie ma co... fachofce z PO uderzajo postępem jak zapaśnik czaszkom. Chyba zrobiły precyzyjnom analizem o wysokich parametrach i wyszło im że skrzynia biegów to recepta na katastrofę. DEMONTUJCIE SKRZYNIE - DOŚĆ KATASTROF! Poważniej mówiąć... traktuje całość z przymrużeniem oka. Nie żebym narzekał ale uwierzę gdy ta nowelizacja zacznie obowiązywać bo doświadczenie podpowiada że tendencja jest odwrotna w PL tzn. zamiast liberalizować prawo do potrzeb ludzi to sankcjonuje się prawem ich potrzeby. Ułatwianie życia prawodawstwem to w PL jest coś tak nietypowego że aż wygląda na dziwactwo i dochodzi do tego że ludzie sami krytykują przepis który może dać im odrobinę wolności ale zobaczymy jak to będzie. Mam nadzieję że będzie ok.
OdpowiedzJa się pytam: dlaczego można jeździć motorowerem z manualną skrzynią biegów? Nie okłamujmy się, większość motorowerów w naszym kraju ma zdjęte blokady prędkości. Nie wspominam już o tych, którzy mają wymienione cylindry i ich silnikom daleko do deklarowanych 50cm3. Nauka obsługi manualnej skrzyni biegów to chwilka a jak ktoś mimo wszystko ma problem to wybierze automat. Dlaczego jak się dostaje prawo jazdy kategorii B to nie ma np. wymogu jazdy przez pierwsze lata z automatyczną skrzynią? Posiadanie manualnej skrzyni daje nam w bonusie możliwość hamowania silnikiem, wątpię aby w automacie tak samo to działało a nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. Jak wiadomo ustawa próbuje nas skazać na skutery ale czy przypadkiem bezpieczniejszy nie jest motocykl? Większe koła to większe tarcze hamulcowe, większa długość to większa stateczność i niższe ryzyko katapultowania się przez przednie koło. Miałem dawno temu możliwość porównania prowadzenia w warunkach zimowych motorynki i SHL-ki (175cm3). Motorynka na śliskiej nawierzchni ze względu na mały rozstaw osi była bardzo trudna w opanowaniu a na SHL to mi nawet frajdę sprawiało świadome wprowadzanie w poślizg, bo bardzo łatwo dawało się to opanować. Ostatnia kwestia: na skuter masa ludzi wsiada w szortach i klapkach. Na motocykl większość ma chociaż jeansy i normalne buty. Jest to działanie podświadome raczej związane z obawą przed warunkami pogodowymi ale w którym ubiorze wolicie się wywalić? Ciekawe czy ktoś z "włodarzy" czyta te komentarze. Może warto je zebrać i przekazać senatorom lub prezydentowi zanim ustawa zostanie klepnięta na amen.
Odpowiedz